• ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2021/2022

• W piątek, 24 czerwca 2022 o godz. 8.15 w hali sportowej odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2021/2022. W ceremonii towarzyszyli nam znamienici goście: przedstawiciele Rady Rodziców - p. Marta Zając - Sobczak i p. Jerzy Biełko oraz Proboszcz Parafii św. Piotra i Pawła ks. Bogdan Grabowski.

Uroczystość rozpoczęła się od niezwykle wzruszającego przekazania przez uczniów klas 8 sztandaru Szkoły nowo wybranemu pocztowi. Po odśpiewaniu “Mazurka Dąbrowskiego” głos zabrała p. Dyrektor Aneta Herner, która serdecznie podziękowała całej społeczności szkolnej za niełatwy, ale zakończony licznymi sukcesami rok, kolejny raz bowiem zostaliśmy laureatami Złotej Sowy Powiatu Trzebnickiego klas 4 - 8 za osiągniecia w konkursach edukacyjnych. Pani Dyrektor zwróciła także uwagę na aktywną współpracę i pomoc dla naszej Szkoły ze strony Burmistrza Gminy Trzebnica pana Marka Długozimy.  Mamy nadzieję, że podczas wakacyjnych remontów, za które już dziś serdecznie dziękujemy panu Burmistrzowi, uda się kolejny raz poprawić jakość funkcjonowania “Trójki”. Kolejne podziękowania za działania na rzecz Szkoły pani Dyrektor złożyła na ręce przybyłych na uroczystość Rodziców oraz członków Rady Rodziców, w tym Pana Jerzego Biełko, który otrzymał tytuł "Przyjaciela Szkoły".

Kolejnym punktem uroczystości było wręczenie Nagród Prymusa Roku dla najlepszych uczniów klas 8 ufundowanych przez Radę Rodziców. Otrzymali je: Kryspin Falfura (Nagroda I Stopnia), Marcelina Kopyś (Nagroda II Stopnia), Tomasz Solecki i Nadia Cichy (Nagroda III Stopnia).

Nauczyciele WF wręczyli statuetki dla najlepszych szkolnych sportowców. Trafiły one w ręce: Olgi Janusiewicz, Bartosza Tyczki, Natalii Bizub, Jakuba Dudko, Martyny Wysockej i Ksawerego Piziewicza.

Po opuszczeniu sali przez uczniów klas 0-3 nastąpiło wręczenie świadectw z wyróżnieniem najlepszym uczniom klas 4-8. Całość uświetnił występ szkolnego chóru. Niespodziankę w postaci piosenki "Do widzenia" przygotowała uczennica klasy 8B - Natalia Dudek, której śpiew towarzyszył nam przez ostanie 8 lat. Na koniec uczniowie rozeszli się do klas, aby odebrać z rąk wychowawców świadectwa.

Teraz już przed nami słońce, lato, wakacje... Oby były zdrowe i bezpieczne, czego wszystkim serdecznie życzymy.

• Zakończenie roku w oddziałach przedszkolnych

• 24 czerwca 2022r. w oddziałach przedszkolnych 0a,0b i 0c odbyła się uroczystość zakończenia roku przedszkolnego. W nagrodę za cały rok wspólnej zabawy i pracy każdy przedszkolak otrzymał dyplom i książeczkę. Na zakończenie uroczystości każdej grupie wykonano pamiątkowe zdjęcia.

M.Z, V.R, B.J

• ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

Uroczystość zakończenia roku szkolnego  2021/2022  odbędzie  się  o   godz. 815  w Hali Sportowej.

Wszystkie autobusy odjeżdżają o godz. 1150-1200

Odjazdy gimbusów 24.06.2022r.

Księginice, Jaszyce, Kobylice, Ligota, Masłów, Cerekwica       godz. 12.00     SP1,SP2,SP3

Marcinów, Rzepotowice        godz. 12.00      SP1,SP2,SP3

Malczów, Węgrzynów, Droszów, Będkowo       godz.12.00     SP1,SP2,SP3

Świątniki, Sulisławice       godz.12.00    SP1,SP2,SP3

Brzyków,Małuszyn,Pawłów,Nowy Dwór      godz. 12.00       SP1,SP2,SP3

Boleścin, Głóchów, Skarszyn, Piersno,Brochocin, Taczów,Raszów      godz.12.00     SP1,SP2,SP3

• Złote Sowy Powiatu Trzebnickiego

• Tradycyjnie pod koniec roku szkolnego Stowarzyszenie Oświatowe SOWA organizowało uroczystość wręczenia "Złotych Sów" Powiatu Trzebnickiego. Podczas uroczystości zostali nagrodzeni najlepsi z najlepszych, uczniowie z terenu całego powiatu.

Miło nam poinformować, że w kategorii klas VII - VIII Złotą Sowę otrzymała Marcelina Kopyś z klasy VIII c.

W kategorii nauczyciel Złotą Sowę odebrała s. Lilianna Wypiór.

Nasza Szkoła zdobyła tytuł Laureata Złotej Sowy Powiatu Trzebnickiego w kategorii szkoły podstawowe klas IV – VII.

Jesteśmy bardzo dumni. Gratulujemy!

• Poznajemy uroki Wielkopolski

• Poznajemy uroki Wielkopolski (5a, b, c i 6a)

W ramach programu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę" wybraliśmy się na wycieczkę po Wielkopolsce. Najpierw zwiedziliśmy Muzeum Ziemiaństwa w Dobrzycy. Odbyliśmy wędrówkę po pałacowych salach. Dowiedzieliśmy się, jakie funkcje pełniły pierwotnie poszczególne komnaty, co się w nich znajdowało i co uległo zmianie wraz z upływem lat. Nieznane przejścia, małe schowki, nieistniejące drzwi oraz miejsca niedostępne na co dzień dla zwiedzających - to tylko niektóre tajemnice pałacu, które moglibyśmy zobaczyć. Później w pięknym pałacowym parku bawiliśmy się w grę terenową i zaprzyjaźniliśmy się z „pilnującą" pałacu gęsią. Kolejnym punktem wycieczkowego programu był Śmiełów, gdzie w połowie sierpnia 1831 roku w klasycystycznym pałacu z końca XVIII wieku zatrzymał się sam Adam Mickiewicz, Teraz mieści się tam muzeum poety i w czasie naszej wizyty mogliśmy wiele się na jego temat dowiedzieć. Wycieczka była ciekawa i na pewno na długo ją zapamiętamy. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.

(Małgorzata Gadawska, Paulina Kolińska, Justyna Kędziora i Joanna Sobota)

• Wycieczka do pasieki ,,Zuzia''

• 15.06.22r. klasa 3a była na ciekawej wycieczce w Domaszkowie w pasiece ,,Zuzia ", którą zorganizowali rodzice- Pani Kasia Bobrowicz i Państwo Świerczyńscy. Była to wspaniała lekcja przyrody .

Dziękujemy.

,,PASIEKA ZUZIA została założona w 2006 roku, jako owoc wieloletniej pszczelarskiej pasji. Znajduje się w malowniczym Parku Krajobrazowym Doliny Jezierzycy i w Krainie Łęgów Odrzańskich. To właśnie w Domaszkowie , z dala od wielkomiejskich zanieczyszczeń, w sąsiedztwie przesyconego tradycją Opactwa Cysterskiego Lubiąż, powstają najlepsze miody.

Od 2015 roku prowadzimy Edukacyjną Ścieżkę Pszczelarską, ma ona charakter interaktywny. Poszerza wiedzę o roli pszczół, miododajności drzew, krzewów i kwiatów co odzwierciedla się w pozyskiwaniu wyższych plonów dla rolników i sadowników. Tematyka ścieżki wpływa na świadomość ekologiczną ludzi, pokazuje jak ważny jest zawód pszczelarza, który jest zawodem ginącym. Oferujemy: miód z pyłkiem, lipowy, akacjowy, nawłociowy, mniszkowy, faceliowy, z propolisem, gryczany, wielokwiatowy, rzepakowy, spadziowy oraz pyłek pszczeli, propolis, pierzgę, orzechy w miodzie i świece z wosku pszczelego. '' ( informacja z oficjalnej strony Pasieki Zuzia)

• Pokaz z fizyki i chemii

• 14.06.22r. uczniowie klasy VIII c - Marcelina Kopyś i Miłosz Pamuła zorganizowali pokaz z fizyki i chemii  dla młodszych koleżanek i kolegów z kl . Ill a . Dzieci z zainteresowaniem obserwowały to co działo się podczas doświadczeń, słuchały opowieści Marceliny i Miłosza.

Dziękujemy pani Magdzie Szewczuk, Marcelinie i Miłoszowi.

R. Makles

• Konkurs ,,W rodzinie siła''

• W dniu 9.06.2022 odbył się koncert finałowy konkursu muzycznego "W rodzinie siła" zorganizowanego przez Gminne Przedszkole nr 2 w Trzebnicy. Podczas tego wydarzenia na scenie mogliśmy podziwiać muzyczne występy trzebnickich rodzin. Wraz z bratem wykonaliśmy utwór "Yellow submarine" zespołu The Beatles - ja śpiewałam, mój brat zagrał na waltorni. Stojąc na scenie towarzyszyły nam dreszcz emocji i trema, na szczęście spisaliśmy się bardzo dobrze i zostaliśmy wyróżnieni przez jury. Sala kinowa GCKiS wypełniona była tego dnia po brzegi, publiczność gromkimi brawami nagradzała występy wszystkich uczestników. Na zakończenie koncertu każdy z nich otrzymał, w ramach nagrody, drobny upominek. Ten rodzinny koncert długo pozostanie w mojej pamięci jako bardzo ekscytujące wydarzenie.

Tosia Górnicz kl. III a

• Piesza wycieczka po Trzebnicy

• Zainspirowani wizytą w Gminnym Punkcie Informacji Turystycznej uczniowie klasy 7e odbyli wycieczkę po znanych i mniej znanych miejscach w Trzebnicy. Kolejne punkty na szlaku wybrali przez głosowanie, sami też ustalili trasę, prowadzili po kolejnych odcinkach wycieczki i opowiadali o wybranym miejscu. Odwiedziliśmy w ten sposób stadion trzebnicki, Piekielny Wąwóz, gliniankę, stawy trzebnickie, Mostek Miłości i skatepark. Na koniec wstąpiliśmy do lodziarni i zrobiliśmy sobie zdjęcie pod “zieloną ścianą” rosnącą na ścianie Urzędu Gminy. Wszyscy żałowali, że wycieczka nie trwała dłużej.

• Zbiórka plastikowych nakrętek

• To ostatnia akcja Zielonego Patrolu w tym roku szkolnym! Zbieramy plastikowe nakrętki dla Dziecięcego Hospicjum we Wrocławiu. Przyniesione nakrętki prosimy zanieść pod prysznice koło małej sali gimnastycznej. Zbiórka trwa do 20 czerwca. Dziękujemy w imieniu małych pacjentów Hospicjum.

• Niezwykła lekcja pokazowa

• 13.06 na terenie naszej szkoły odbyła się niezwykła lekcja pokazowa- prezentacja ewakuacji z pojazdu w warunkach zagrożenia, której sponsorem był pan Krzysztof Bąk.                                                                        Pokaz poprowadzili p. Jerzy Biełko i p.Józef  Wojciechowski wraz ze strażakami PSP Trzebnica, na który zgodę wyraził pan Burmistrz Marek Długozima. Dzięki nim, uczniowie klas 7-8, mieli okazję zobaczyć jak wygląda ratowanie osoby uwięzionej w pojeździe. Ochotnicy, pod nadzorem prowadzących i po zaopatrzeniu się w odpowiednią odzież i sprzęt, podjęli próbę wydobycia osoby poszkodowanej z samochodu.Dziękujemy wszystkim zaangażowanym za ten edukujący pokaz.  Mamy nadzieję, że wiedza zdobyta podczas pokazu na długo pozostanie w pamięci.

• Spotkanie z podróżnikiem kl. V-VIII

• 8.06.2022r. odbyło się w naszej szkole spotkanie dla klas V-VIII z podróżnikiem Bolesławem Grabowskim. Pochodzący z Nowej Rudy pasjonat, który odwiedził 57 krajów na niemal wszystkich kontynentach opowiadał naszym uczniom o swojej podróży do Meksyku. Dzieci miały okazję przymierzyć regionalne stroje, zagrać na tradycyjnych, meksykańskich instrumentach, a nawet skosztować lokalnych przekąsek. Wykład okraszony zdjęciami cieszył się wielkim zainteresowaniem.

• Spotkanie z podróżnikiem kl. I-IV

• W czwartek, 9 czerwca odwiedził naszą szkołę p. Bolesław Grabowski. Z serii cyklicznych spotkań jakie odbywają się niemal co roku z p. Bolesławem – tym razem zabrał nas wszystkich w podróż do Afryki. Opowiadał jak przygotowywał się do tej podróży. Potem pokazywał stroje afrykańskie i opowiadał ciekawie o zwyczajach afrykańskich, pokazywał dzieciom jak żyją mieszkańcy gorącego lądu, jak wygląda nauka, szkoła i zabawa afrykańskich dzieci. Na koniec dzieci oglądały zdjęcia z podróży p. Grabowskiego po afrykańskim kontynencie. Dzieci słuchały z dużym zaciekawieniem. Czekamy na następne ciekawe opowieści podróżnicze p. Grabowskiego.

L.D. A.L. A.W.

• Wycieczka do Częstochowy

• Dnia 6.06.2022 dzieci I-komunijne Z klasy 3a i 3b wybrały się na wycieczkę na Jasną Górę, zorganizowaną przez 2 księży z Sanktuarium Świętej Jadwigi Śląskiej w Trzebnicy.  Dzieci uczestniczyły w Mszy Świętej w Kaplicy Matki Boskiej Częstochowskiej. Było to niesamowite przeżycie zarówno dla dzieci jak i dla rodziców którzy mogli w tym uczestniczyć. Po Mszy zwiedzaliśmy całe Sanktuarium. Pogoda dopisała, bawiliśmy się świetnie.

Kinga Januszewska kl. III a

• Bieg Przedszkolaka

• W środę, 8 czerwca dzieci z oddziałów przedszkolnych SP3, wzięły udział w Biegu Przedszkolaka, który odbył się na stadionie Fair Play Arena w Trzebnicy. W imprezie wzięły udział dzieci z trzebnickich przedszkoli i oddziałów przedszkolnych. Zawody odbywały się w kilku etapach, dzieci zostały podzielone na grupy wiekowe oraz dziewczynki i chłopcy. Każda grupa przedszkolaków biegła osobno. Na mecie wszystkie dzieci otrzymały medale i słodki poczęstunek. Dzieci wróciły do szkoły zmęczone, ale bardzo zadowolone.

B.J, M.Z, V.R

• Finał Mundialu Przedszkolaków

• Dnia 7.06.2022 r. O godz. 9.30 na boisku Orlik w Trzebnicy odbył się Finał Mundialu Przedszkolaków- Ligi Piłki Nożnej o Puchar Burmistrza Gminy Trzebnica  zorganizowany przez Młodzieżowe  Centrum  Sportu i Rekreacji Trzebnica- Zdrój.  W rozgrywkach brały udział przedszkolaki z naszej gminy. Reprezentacja chłopców z oddziałów przedszkolnych 0a, 0b, 0c uroczyście otrzymała z rąk burmistrza medale oraz  pamiątkowy puchar.  Emocje były niesamowite. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

V.R., B.J., M.Z.

• Wystawa ,, Van Gogh Multi-Sensory Exhibition''

• Klasa 7a, w maju, uczestniczyła w wycieczce na wystawę „Van Gogh Multi-Sensory Exhibition” we Wrocławiu. Wystawa ta, „to najbardziej innowacyjna forma doświadczania sztuki! Prace słynnego artysty zaprezentowane są dzięki technologii Digital Art 360, która przenosi widzów w niesamowity świat wyobraźni wielkiego mistrza.” Wrażenia z tej wizyty były niezwykłe. Od tej supernowoczesnej prezentacji uczniowie przenieśli się w daleką przeszłość Ziemi i obejrzeli najdawniejsze i te młodsze formy życia na naszej planecie, które zgromadzone są w Muzeum Przyrodniczym. Interesujące okazały się ogromne szkielety wystawione w jednej z sal, ale także drobne owady o bardzo kolorowych skrzydłach. Świat natury jest bogaty i zadziwiający o czym mogli się przekonać siódmoklasiści.

• Gry historyczne

• Uczniowie klas 5b i 5c postanowili sprawdzić swoje umiejętności i wiedzę historyczną, jednocześnie poszerzyć swoje zainteresowania przygotowując różne gry planszowe. Od początku kwietnia uczniowie klas piątych podczas lekcji historii pogłębiali wiedzę na temat średniowiecznej Europy, analizowali teksty źródłowe, mapy, infografiki. Następnie wykorzystali zdobytą wiedzę, projektując gry dydaktyczne dotyczące średniowiecza. Zadania takie, doskonale motywują do pracy i dostarczają dużo świetnej zabawy. Piątoklasiści przygotowali różne gry: karty sprawdzające wiedzę historyczną, quizy, Monopoly, koło fortuny itp. Planszówki zostały zaprezentowane i przetestowane podczas lekcji.

J. Sobota

• Noc z Odyseją

• Wprawdzie tegoroczna edycja konkursu już się skończyła, ale Odyseja Umysłu trwa. Odyseuszki i Odyseusze z Trójki, wraz z trenerkami, spędzili noc z piątku na sobotę w szkole. Zabawy i gry integracyjne, wspólne biesiadowanie, gra terenowa w ciemnościach, przygotowana przez drużynę ósmoklasistów, na koniec film i kilka godzin snu – 14 godzin zleciało szybko w dobrym towarzystwie. Rano posprzątaliśmy i zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do domów.